Hvordan lager jeg innholdsfortegnelse i Microsoft Word?

Jeg vil ha en innholdsfortegnelse i et Word-dokument, men er usikker på hvordan man går frem. Finnes det en smartere løsning enn å skrive alle overskrifterne på nytt?

Her får du svaret sammen med en trinn-for-trinn-guide:

Svar:

Ja, Word er selv i stand til å lage en innholdsfortegnelse basert på overskriftene du har laget i dokumentet. Her viser vi hvordan det gjøres.

1

For å velge en overskrift som ska med i innholdsfortegnelsen, må du først markere den i teksten 1.

2

Ved Stiler 2 i menylinjen over dokumentet, klikker du på pilen 3.

3

Velg overskriftstype 4. Jo større den er, desto høyere plasseres den i hierarkiet til innholdsfortegnelsen. Legg til flere overskrifter.

4

Marker stedet 5 i dokumentet, der innholdsfortegnelsen skal
plasseres (som regel på første side). Klikk på menyen Referanser 6.

5

Velg Innholdsfortegnelse 7.

6

Klikk på ønsket type, som Auto. innholdsfortegnelsel 1 8.

7

Innholdsfortegnelsen 9 settes inn i dokumentet.