Mobildata virker ikke

Jeg har et mobilabonnement med en ganske stor datakvote til å bruke på nettet. Det hjelper lite når mobildata på min ganske nye Samsung Galaxymobil uansett ikke virker. Når jeg sjekker dataforbruket på mobilen og hos mobilselskapet, er jeg ikke i nærheten av å ha brukt opp nevnte kvote. Hva er galt, og hvordan løser jeg det?

Her får du svaret sammen med en trinn-for-trinn-guide:

SVAR

Det har sannsynligvis oppstått en feil i nettverksinnstillingene på mobilen. Det kan forekomme etter en oppdatering og kan løses ved å nullstille nettverksinnstillingene. Her viser vi fremgangsmåten på Samsungmobilen, men den virker også på andre modeller.

1

Åpne appen Innstillinger på mobilen. Bla nedover, og trykk på Generell styring 1.

2

Velg menypunktet Nullstill 2.

3

Trykk på Nullstill nettverksinnstillinger 3.

4

Trykk på Nullstil innstillinger 4, og start mobilen på nytt. Nå bør mobildata fungere normalt.